نــگآره های بـهارنـآرنجــی(بلدر بلاگ سابق)

پاییزم، با رنگ و بوی بهار
نــگآره های بـهارنـآرنجــی(بلدر بلاگ سابق)

خدایا تا اینجا قلبم را نگاهداشتی
زین پس محکم تر نگهش دار....


وَ اَن لَیسَ لِلانسانَ الّا مَا سَعی

و اَنّ سعیهُ سوف یُرَی

نجم/29.30


نویسندگان

شهرت

افراد مشهور در دنیا کم نیستند فقط نوع شهرتشان متفاوت است

چند نفر از کسانی که بر ناتوانی شان غلبه کردند:

1_کرستوفر ریو: وی عمده شهرت خود را مدیون بازی در سوپرمن است. اما مردی که جای ابر قهرمان بازی می کرد در سال 1995 بر اثر سقوط از اسب کاملا فلج شد. وی بقیه ی عمر خود را صرف حمایت از تحقیقات و پژوهش های درمان آسیب های نخاعی کرد.البته قبل از سانحه نیز او از این بیماران حمایت می کرد.

2_مارلی ماتلین: بازیگر نا شنوای برنده ی جایزه ی اسکار در سال1986 که از 18 ماهگی شنوایی خود را از دست داد.

3_کلود مونه: بسیاری وی را به دلیل نقاشی های امپرسیونیستی و تکنیک های تجسمی اش می شناسند.اما افراد کمی می دانند که این نقاش فرانسوی در اوایل سال قرن بیستم بینایی خود را بر اثر آب مروارید از دست داد.

4_استفن هاوکینگ: فیزیک دان معروف انگلیسی که کاملا فلج است و تنها قادر است با چشم هایش ارتباط  برقرار کند. عمده شهرت وی به دلیل فرضیه های مربوط به سیاهچاله های فضایی و سفر در زمان است.

5_ری چارلز،استیو واندر: هر دو ی این موسیقی دانان سیاه پوست با وجود اینکه نابینا بودند اما در دنیا ی موسیقی اسطوره اند.آنها کسانی بودند که نه تنها توانستند بر ناتوانی خود غلبه کنند، بلکه بر تبعیض های نژادی دهه های 50 و60 میلادی نیز فائق آمدند.ری در هفت سالگی بینایی خود را از دست داد ولی استیو از بدو تولد نابینا بود.

نظر یادتون نرهبای بای

 

  • بلدر نویس

نظرات  (۱)

یه پیشنهاد:اون متنی هایی که ماله خوددته مشخص کناونایی که از کس دیگه ای می نویسی اسمشم بنویساگه نمی دونی بازم بنویس که نمی دونی
پاسخ:
از پیشنهادت متشکرم،باز هم منتظر نظرات سازنده ات هستم.سمانه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی